Ülekaalulisus 23.04.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Selline küsimus, et mida peaksin tegema, et kaalu langetada? Sünnitasin 3 kuud tagasi ja oleks nüüd vaja langetada kaalu lapse kõrvalt ja ka nii, et see oleks lapsele tervislik (laps toitub rinnapiimast). Olen 177cm pikk ja kaalun 97kg.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Niikaua kui toidate last rinnaga, siis ei soovita ma teile mingeid rangeid dieete, kuid oma toidukoguste täpne paikapanek tuleks kindlasti kasuks. Lisan lehekülje, kust saate vaadata endale vajaminevat toidukogust http://www.toitumine.ee/paevane-portsjonite-arv-3/
Valige sellelt leheküljelt toiduportsjonid 2000 kcal alt. See on pisut vähem kui reaalselt vajate, kuid mitte niipalju, et see kahjustaks teid või teie last. Toiduportsude suurused leiate samuti sellelt leheküljelt. Teades teile lubatud koguseid saate jälgida , et tarbiksite kõikiidesse toiduainete gruppidesse kuuluvaid tooteid piisavalt: ei vähem, ei rohkem. Veel parem kui söödud toiduportsud üles märgite. Nii õpite koguseid hindama ja sööma vastavalt vajadustele.
Samuti püüdke liikuda nii palju kui väikelapse kõrvalt võimalik. Kui treeningusse minek pole võimalik, võib koduski videosalvestuste abil trenni teha. Näiteks on Cndy Crawfordil mittu treeningvideot, mis mõeldud just noortele emadele vormi taastamiseks, kuid usun et neid on teisigi.
Heade soovidega, dr.Ehala