Ülekaalulisus, unetus 04.04.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, mul on mure seoses ülekaalulisega, soovin võtta alla, toitun tervislikumalt kui varasemalt, kellaajad paigas ja portsjonid väiksemad. Mure on see, et ma ei saa nälja tõttu õhtuti magama jäädud, jään magama alles vastu hommikut, ärgata tuleb vara, kuna laps on vaja lasteaeda toimetada, ärgates tunnen hullumoodi väsimus. Kas oleks sobilik võtta kasutusele mõni unerohi?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Enne kui mõne und soodustava preparaadi poole pöördute, vaadake oma toidukorrad üle. Tehke nii, et viimane põhitoit oleks kuskil ~3 tundi enne ööund. Kui kõht enne uinumist on ikkagi tühi, tehke oma päevaratsioon ümber nii, et võiksite enne magama minemist lubada endale näiteks ühe väikese smuuti - 100 ml piima või keefiri + 1/3-1/2 banaani(sõltub selle suurusest). Liskas võtke toidulisandi näol magneesiumi ~350 mg(samuti õhtul enne und). Oluline on, et kaalulangetamine ei kujuneks teie jaoks näljutamiseks. Kui jääte ise hätta, siis pidage oma toitumise-liikumise üle nõu mõne spetsialistiga.
Parimatega, dr.Ehala