Põletikuvastane dieet 12.03.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
mul diagnoositi mõnda aega tagasi põlves villoorne sünoviit. Kannatasin selle käes pool aastat, kuid siis tehti artoskoopia ja see aitas. Põlv pole rohkem valu teinud. Nüüd aga lõi mingi haigus sõrmedesse. Sõrmed on valusad ja paistes, käsi rusikasse panna ei saa, kirjutada samuti. Aeg-ajalt on ka kerge palavik, nagu oleks põletik sees. Reumatoloog kirjutas mulle raviks Reliflexi ja Medroli.
Ma püüaks alati võimalikul juhul ilma tablettideta läbi ajada, kuid alustasin siiski hetkel ravi. Enne ravi alustamist jälgisin ühe nädala väga rangelt oma toitumist ja sõin ainult põletikuvastaseid toite- köögiviljad, lõhe, mate tee jne. Jätsin kõik põletikku tekitavad toidud ja pool-fabrikaadid menüüst välja. Selle nädala lõpuks kadus valu mu sõrmedest.
Tahaksingi teada, kas see võis olla kokkusattumus või oleks tõesti võimalik haigus kontrolli alla saada vaid toitumist karmilt jälgides ja ravimid kõrvale jättes?
Tänud!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Usun, et toitumise jälgimine kiirendas tervenemist ning teatud juhtudel on tõepoolest võimalik läbimõeldud toitumisega ka haigusprotsesse mõjutada. Tugevate põletike kui ka raskete haigusjuhtude korral on mõistlik siiski kombineerida nii tavaravimeid kui teadlikku toitumist ning eluviiside kohandamist vastavalt terviseprobleemile. Kogemustest võin aga öelda, et paljude haiguste puhul on võimalik haigushoo kordumise vältida just läbimõeldult toitudes.
Heade soovidega, dr.Ehala