PALEO ja LCHF toitumine 11.03.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Kas Te oskate kommenteerida Eestis üha enam populaarssust koguva Paleo ja LCHF toitumist.
Olen väga tugevalt ülekaalus ja LCHF toitumine tundub hetkel väga hästi mõjuvat, veresuhkur ei kõigu, jõuetus ja suur kurnatuse tunne on kadunud.
Tänan!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tegu ei ole dieedimaailmas päris uustulnukatega ning ka varasemalt on kirjas mainitud lähenemisviise kaalulangetuseks kasutatud. Oluline on mistahes dieedi korral jälgida, et ei tekiks ühe või teise toiduainete grupi ja toitainete puudujääke. Samuti on oluline hinnata oma toitumiskava jätkusuutlikkust. Kui praegune toitumisviis aitab teil kaalu korrigeerida ja tervist parandada, on see hea, kuid kas taoline toitumiskava saab teie edaspidise elu osaks. Oluline on teha oma menüüs ja eluviisis püsivaid muutusi, mis aitaksid hoida tervist ning sealjuures säilitada soovitud kaalunumbrit pikalt stabiilsena. Minu isiklik kogemus ütleb, et LCHF dieete väga pikalt pidada ei suudeta ning nad kipuvad teinekord jääma ka liialt ühekülgseks. Seega, vaadake oma menüü laimalt üle nii toitainete kättesaadavuse, jätkusuutlikuse kui ka selles osas, et millised menüümuutused võiksidki jääda püsima kogu teie tulevaseks eluks.
Heade soovidega, dr.Ehala