Kehakaal 24.02.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 14 aastat vana, pikkus 154cm ja kaal73 kg. Kas see on normaalne kaal sellises vanuses?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuigi taolises vanuses võib kaal tüdrukutel päris palju kõikuda, aga antud näit on toodud pikkuse kohta siiski suur. Soovitan oma liikumis- ja toitumisharjumused põhjalikul üle vaadata ning ka lähedastega selles osas nõu pidada. Kuna antud vanuses inimene kasvab, siis iga lisandunud sentimeeter muudab kaalu-kasvu suhet. Seda kindlasti paremuse suunas kui kaalu ei lisandu. Seega tasub endaga tegeleda. Juurde võib lugeda teisi kirja vastuseid, mida olen andud varasemalt analoogiliste küsimuste puhul.
Heade soovidega, dr.Ehala