Ülekaalulisus 05.02.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Alates 35. eluaastast on kaal kuidagi märkamatult ja järjepidevalt tõusnud. Kaalun nüüd oma 171cm pikkuse juures 118 kg. Olen nüüd katsunud küll vähem süüa ja proovin iga päev vähemalt 2 l vett juua.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
On loomulik, et meie keha hakkab tasapisi muutuma alates 30.teisest poolest ja see, mis kehtis varem, ei pruugi alati enam sobida. Üle peaks vaatama nii oma toitumis-kui liikumisharjumused. Vajadusel tuleks teha põhjalik tervisekontroll, et hinnata üldtervislikku seisundit. Saamaks aru kui palju ma võin/pean sööma-liikuma, et hoida keha tegusa ja tervena, ei piisa vaid sellest kui kaudselt otsustame selle üle, mida ja kui palju sööme ning liigume. Tuleb teha täpne bilanss, pidades päevikut, kuhu saab kirja kõik, mis päeval söödud-joodud kui ka füüsilise koormuse hulk. Analüüsimiseks saab kasutada nutridata ja trimm.ee programme. Kui jääte ise hätta, kutsun teid vastuvõtule nagu ikka sellistel puhkudel.
Parimatega, dr.Ehala