Kaalutõus 02.02.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 19a tüdruk ning 5 a tagasi põdesin ma järjest angiine. Angiinide tagajärjel kirjutati mulle antibiotikume päris palju välja ning paraku see viis mu mikrofloora täitsa sassi ning tekkisid kõhuprobleemid. Nimelt mul tekkis krooniline kõhulahtisus, kuskil ma liikuda ei saanud, kuni leidsin loperamidi. Seda tarvitan nüüd mitu aastat, kuigi ei tohiks. Muud varianti lihtsalt pole, kui tahan koolis või kuskil käia. Olen käinud sellega erinevatel haiglates uuringutel, kuid uuringud ei näita midagi. Isegi eriarsti juures kallist raha makstes, täiesti asjatult.
Suur probleem on siinkohal ka kaalutõus. Võtsin kogu selle jama ja rohtude söömisega üle 20 kilo juurde ning isegi kui ma ei söö enam paljusid asju (laktoosikuks jäin), siis kaal ei taha langeda. Ma teen pidevalt trenni: kõnnnin, käin jõusaalis, mängin palli jne.
Kogu see asi tekitab aga suure stressi ning peal on kogu aeg suur masendus. Tahaksin ometi terveks saada, kuid kust ma saan abi :(
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui uuringud on tõepoolest näidanud, et mingit tõsist terviseprobleemi pole, tuleks teie toitumine veel kord põhjalikult läbi analüüsida. Mida kauem te Loperamiidi regulaarselt kasutate, seda raskem on hiljem regulaarset sooletegevust taastada. Ma ei saa lubada, et teie probleemi lahendan, kuid kui teil on võimalust, tulge vastuvõtule, võttes kaasa vähemalt nädalase toidupäeviku, kus kirjas kõik tarbitud jook-söök. Registreeruda saate aadressil toitumine.ee. Vastuvõtud on Tallinnas.
Kui vastuvõtule tulla ei saa, soovitan nõu pidada oma perearsti või siis ka gastroenteroloogiga.
Heade soovidega, dr.Ehala