Kaalu probleem. 31.01.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Mure mul selline: olen 181 cm pikk 125 kg, kehamassiindeks on 38. Pärast põhikooli ajal hakkas mul kaal tõusma, ma liikusin korralikult, tegin trenni 3 korda nädalas. Nüüd olen tööinimene - liikuv töö, aga kaal alla ei lähe. Olen toitumiskavade järgi söönud, treeninud, aga tulutu. Probleem nüüd selline veel, et kolesterool on kõrge, vererõhk on kesmine 125 - 135 ülemine pool, põlveliigesed valutavad, alaselg on tugevalt lamenenud. Jalgadel on ka veenilaiendid. Peres on emal diabeet (ise süstib 3x päevas), vererõhu probleemid, samad mured olid ka mu vanaemal. Uurisin siin netis ringi, et tehakse mingesuguseid maoga seotud oppe. Kas see oleks variant? Mida ma tegema peaks selle jaoks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Maovähenduslõikusi tehakse Eestis mitmel pool, kuid kas see oleks teie puhul variant, ei saa kirja teel otsustada. Tasub minna konsultatsioonile. Infot leiate leheküljelt kergemaks.ee
Kõige tähtsam on aga selgeks saada, miks te sellise kaalunumbrini jõudnud olete. Isegi kui lõikus kõne alla tuleb on vaja ikkagi tegeleda probleemi(de)ga, mis kaalutõusuni viisid. Siinkohal pidage nõu oma perearstiga või soovi korral võite tulla minu vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala