Ülekaalulisus 30.01.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, mida ma peaksin tegema, et kaalu alla saada? Mind häirib mu keha, raske on peeglisse vaadata, kui vaatab vastu see, keda üldse ei tahaks vaadata. Ma häbenen ennast ja mulle aitab sellest, tahan alla võtta, aga see tundub nii võimatu. Ma kas murdun poole pealt või söön kõik tagasi. Ma ei käi kuskil ujumas, ei kanna selliseid riideid, mis näitaksid keha, ma ei suuda enam nii, mingi võimalus peab ju olema.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Konkreetseid soovitusi on siin raske anda kuna kirjast ei selgu ühtegi numbrilist suurust. Seega ei saa öelda kui suur tegelikult probleem on. Kõige tähtsam kaalulangetamises on järjepidevus ning teadmine tasakaalustatud toitumise alustest. Kõigil on päevi kus toitumine kipub käest minema ja liikumist on vähe, aga see ei tohiks saada valdavaks. Esimese asjana tuleb endale selgeks teha oma vajadused(kui palju ja milliseid toiduaineid ma tegelikult vajan). Soovitan lugeda vastuseid kirjadele, mida on esitanud teised sama-ealised. Siinkohal kõike üle korrata pole mõtet. Vaadake ka lehekülgi toitumine.ee ja trimm.ee. Soovitan leida endale mõne tugi-isiku, kes toetaks ja hoiaks kõrvalt asjade käigul silma peal. Kindlasti soovitan lisada igasse päeva füüsiliselt aktiivset aega. Kui treeningutesse pole võimalust minna, siis aktiivne kõnd vähemalt 30-40 minutit on samuti alustuseks hea ja kõigile teostatav.
Oluline on endaga rahu sõlmida, just nüüd ja just praegu. Olles endaga pahuksis , kipuvad alustatud programmid kergemini pooleli jääma kui juhutudel, kus me ennest toetame ja lubame teistelgi seda teha.Leidke ülesse oma positiivsed küljed (nii füüsilised kui vaimsed) ja keskenduge neile. Keskenduge oma eesmärgile ja mitte sellele, mida väline maailm teist ja teiega seonduvast arvab. Toetuge inimestele, kes teisse usuvad.
Heade soovidega, dr.Ehala