Pärast piima tarbimist iiveldus 11.12.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen olnud suhteliselt suur piima ja piimatoodete tarbija. Kuid nüüd olen avastanud, et näiteks pärast tassi piima joomist läheb mul süda pahaks... lisaks on see ka piimaga tehtud pudru söömisel ja kakao joomisel ja latte kohvi tarbimisel. Väike kogus eriliselt ei mõjuta, kuid suurem juba küll. Pärast nende tarbimist on mul liihtsalt iiveldus peal tükk aega ja siis hakkab vaikselt parem.
Kas on see mingi talumatuse näitaja või milles võib asi olla?
Ette tänades!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel laktoositalumatust diagnoosida ei saa, kuid kui taoline iiveldustunne piimatoodete tarbimisel püsib soovitan teha laktoositalumatuse testi.
Heade soovidega,
dr.Ehala