Ülekaal 18.11.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Nimelt olen kahe aasta jooksul kaks last sünnitanud ja nüüd peale teist rasedust on väga raske, kui mitte öelda suht võtmatu kaalu langetada. Pigem tuleb kaalu kogu aeg juurde. Minu BMI on 42.
Olen mõelnud juba maovähendusoperatsiooni peale, aga tahaks enne seda kõiki oma võimalusi teada saada.
Kuna kunagi võtsin ma mingeid kaalualandavaid tablette ja need aitasid mind päris kenasti. Et kas ka praegu on Eestis saadaval mingeid kaalualandavaid tablette, mis arst võiks välja kirjutada, kui BMI on nii kõrge?!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mõned aastad tagasi oli turul kolm ravimit: Orlistaat (Xenical®) Sibutramiin (Reductil®) Rimonabant (Acomplia®). Kaks viimast on erinevatel põhjustel tänaseks keelustatud, kuid arvan, et justnimelt üks neist aitas teil kaaluga toime tulla. Xenical on samuti retseptiravim, kuid tema toime pole niivõrd söögiisu ohjamine kui see, et ta blokeerib osaliselt rasvade imendumist. Rohkem turul kaalulangetamist toetavaid ravimeid pole.
Heade soovidega, dr.Ehala