Ülekaalulisus 30.10.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 10aastane tüdruk. Mul on probleem, et ma olen 146cm pikk ja mu raskus on 50kg. Tahaks seda langetada. Kas te oskate mulle midagi soovitada, mida ma tegema peaks:(.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Konkreetseid soovitusi saab kellelegi anda ikkagi ainult siis kui on teada mida, mis aegadel ja kui palju ta sööb. Oluline on praegu aga see, et ees on keha arengu-ja kasvuperiood, nii et rangeid dieete ja katsetusi toitumise vallas ei tohiks mingil juhul teha. Samas on positiivne, et iga lisandunud sentimeeter pikkusesse on kingituseks kui hoida kaalunumbri tõus kontrolli all. Oma kogemustest võin öelda, et teismeliste tüdrukut põhiprobleem on sageli maiustustega liialdamine( saiakesed, kommid, magusad joogid, aga ka magusad piimatooted nagu kohukesed ja kreemid, jmt). Süüakse ebakorrapäraselt. Liiga vähe on menüüs köögi-ja puuvilja. Suur probleem on liigväheses füüsilises aktiivsuses. Ma ei pea silmas ainult trenne, vaid seda et igapäevaselt liigutakse vähe(alla poole tunni päevas). Panen siia juurde lingi materjalidega, kust saab pisut täpsemalt lugeda, et mida üks kooliskäija peaks sööma ja kui palju.
http://www.haigekassa.ee/uploads/userfiles/file/juhendid/lapsed_toitumine_2010.pdf
Heade soovidega, dr.Ehala