Ülekaal teismeeas 28.09.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Olen 13aastane tütarlaps, pikkus 165, kaal 120. Indeks 44. Tugev rasvumine. Õudne. Ma vihkan ennast ja enda keha. Eelmise aasta sügisel võtsime emaga(ema ka ülekaaluline, ema isa ja ema ema ka ülekaalulised, isa ka ülekaaluline, isa ema ja isa isa ka ülekaalulised) ette laserravi. Aitas. Mulle hakkasid meeldima tatar, igasugu muud pudrud ning ahjulõhe. Palju erinevaid tervislikke toite hakkas mulle meeldima. Laserravi võttis magusaisu, ma ei söönud 10 kuud mitte midagi magusat, ei limonaadi, kringlit, torti, šokolaadi ega midagi. Nüüd söön seda, kuid vähesel määral. Võtsin alla 5 kilo, nüüd tuli see kõik kolmekordselt tagasi. Midagi ei aita! Olen masendunud, kuskilt abi ei leia. Ka eluisu kaob. Mida teha? Söön ju ometi mitmekesiselt...Tahan olla elurõõmus ja kanda ilusaid riideid. Ma olen ju nii noor- pole raha, et kuhugi pöörduda, ja samas ei julge ka. Isegi kooliarstiga ei julge rääkida. Tundub, et päevad jäävad ka juba selle kaalu pärast ära. Aidake! K.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Töötan Tartu Ülikooli meestekliinikus ning seetõttu laste ja noortega tegelen väga vähe. Olete noor inimene ja taoline kaal on kindlasti väga suur probleem, sestap sooviksin leida õige inimese, kelle juurde teid oma murega suunata. Palun saatke mulle meil aadressile toitumine@kliinikum.ee. Mainige, et kirjutasite mulle oma suurest ülekaalust ja ma lubasin teiega kontakteeruda. Selleks et leida parim abistaja pean teist rohkem teadma, mistõttu praeguses kirjas ei saa kuidagi täpseid suuniseid anda.
Jään ootama teie kirja, et siis juba otse teile vastata.
Parimatega, dr.Ehala