Punnis kõht 28.07.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul on tekkinud kahe kuuga punnis kõht, rase ei ole. Mul on liikuv töö, ma ratsutan, vahel jooksen õhtuti, rullitan. Joon vett ja magusa söömist olen ka piiranud. Aga kõht muudkui punnitab. Kas see võib olla seotud rasestusmisvastaste plaastrite kasutamise katkestamisega? Mida ma tegema peaks, kui sport ega söömine ei muuda midagi?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Väites, et "punnis kõht" pole seotud võimaliku rasestumisega, siis rasestumisvastastest plaastritest loobumisega ma viimase teket ka ei seostaks. Soovitan siiski jälgida oma toitumist. Kas peale punnis kõhu on tõusnud ka kaal. Kas kõht kipub punni minema enam teatud toiduaineid süües. Kas kõht käib läbi regulaarselt iga päev, või on aegajlt kõhukinnisust. Erinevatel inimestel võivad kõhugaase ja sellega seonduvat puhitust tekitada erinevad toiduained, kuid soovitan teil esmajärjekooras oma menüüst välja jätta gaasilised joogid, valgest jahust saiatooted, kartulikrõpsud, jmt. Jälgige, et jooksite päevas piisavalt vett ning et teie menüüs oleks samuti rohkelt vedelikurikkaid toiduaineid (köögiviljad, jmt). Kui kaasuvad ka muud vavused, näiteks kõrvetised, siis tuleks pöörduda konsultatsioonile oma perearsti juurde.
Heade soovidega,
dr.Ehala