Ülekaalulisus 20.06.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Olen 176cm, 90 kilo. Probleem selles, et olen viimase aastaga hakanud juurde võtma (sügise alguses olin 74kg). Ma olen proovinud trenni teha- kaal kasvab, dieete, - kõike mida soovitatakse, et kaalu langetada. Mul on vägagi liikuv eluviis ja teen ka palju füüsilist tööd. Enamus päevast olen ma jalge peal. Aga selle liikuva eluga ma alla ei võta, kuigi öeldakse, et 30min päevas jalutamist langetab kaalu. Proovisin isegi vaakummassaaži tselluliidile, ei aita.
Probleemid ongi kintsude ja kõhuga. Olen käinud ka endokrinoloogias. Sooviks mingit nippi, kuidas liikuva eluviisiga lisaks alla saada peale toitumise (seda olen ka muutnud) .
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui sirvite varasemaid kirju näete, et analoogilisi küsimusi on hästi palju. Samas on konkreetset soovitust väga raske anda ilma inimese toitumis,-liikumiskava nägemata. Võin öelda, et kui tervis korras, siis on kaalutõusu põhjus seotud ikkagi toitumise-liikumisega. Nagu alati sellistel puhkudel alustan soovitusest pidada päevikut ning seda siis analüüsida. Kui soovite kaalu alandada võiksite teatud perioodi vältel hoida kaloraaži 1500-1600 kcal juures, pöörates tähelepanu sellelegi, et 70-80% energiast oleks tarbitud ennem õhtusööki. Toitumise kohapealt saate abi toitumine.ee programmist. Liikumise osas mõõtke ära, kas teie päevane sammude arv (saamumõõtja abiga) tuleb minimaalselt 5-6000 ning nädalas korra paar vähemalt 10000. Kui jääte ise hätta võite pöörduda vastuvõtule.
Parimatega, dr.Ehala