Ülekaalulisus 05.06.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mure seisneb selles, et olen aastaid üritanud kaalu alandada. Nimelt oma pikkuse juures (170 cm) on mul liiga kõrge kehakaal, milleks on 88-89 kg. Olen proovinud igasuguseid dieete - alustades supidieedist kuni tühipalja veedieedini välja.
Aastaid tagasi ühel ilusal suvel tegin 5 korda nädalas trenni ja nii 3 kuud järjest. Sõin vaid 2 korda - hommikuti ja lõuna ajal (12-14 ajal) ja alati tegin trenni umbes kella 16-17 ajal (1h). Kaal alanes tubli 10 kg võrra. Peale seda tekkis nullseis. Kadus igasugune motivatsioon ja ka söömine muutus teiseks. Tean praegu, mida valesti tegin jne. Mure seisnebki selles, et mul oleks vaja pöörduda spetsialisti poole, kes aitaks või oskaks suunata, mis puudutab toitumist. Trenni osas saan ise hakkama, aga just nimelt toitumine. Olen uurinud ja lugenud igasuguseid materjale, mis puudutab õigesti toitumist, aga ma ei saa enam iseseisvalt hakkama. Seda infot on liiga palju ja teema nii ära leierdatud.
Tunnen pidevat väsimust, aeg-ajalt painab mind ka peavalu ja kõige hullem asja juures on see, et mul on kogu selle väsimuse ja mittetahtmise juures pidev magusaisu. Mõtlen, et pean oma perearsti poole pöörduma, kelle käest võimalusel saatekiri saada ja minna endokrinoloogi juurde. Kas sellises olukorras peab üldse endokrinoloogi poole pöörduma või hoopis mõne muu spetsialisti poole? Kehakaal kõrge, rasvaprotsent samuti kõigi eelduste kohaselt liiga kõrge, rasvumise oht liiga lähedal ja no tervis jääb aina nõrgemaks. Ja ainevahetusega on ka midagi korrast ära. Paksu peal käin harva. Olen võtnud kõhulahtisteid ja need on aidanud, aga seda pidevalt teha ei taha ega tohigi. Tahe ja vaim on valmis suureks muudatuseks, vaja vaid abi õigete spetsialistide poole pöördumisega. Kas peab ka mingisuguseid analüüse tegema??
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Alustada soovitan perearstist, kes saab teha esmased vajalikud analüüsid, et anda hinnang terviseseisundile. Kui vaja, siis saab edaspidi pöörduda endokrinoloogi või mõne muu spetsialisti poole. Kui teid huvitab toitumisnõustamine, siis soovi korral saate tulla minu vatuvõtule(Tallinnas). Info ja registreerimine aadressil toitumine@kliinikum.ee
Heade soovidega, dr.Ehala