Mao vähendamise lõikus 26.03.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Mul on mure oma ülekaaluga.Olen 29aastane 177 pikk ja kaalun 110kg. Olen käinud erinevates trennides, lisaks teen igapäevaselt füüsilist tööd. Olen proovinud ka erinevaid kaalualandamise kapsleid ja proovinud dieete, selle 10 aasta jooksul pole aga miski veel aidanud.
On tekkinud ka erinevad tervise probleemid, on olnud kõrge kolesterool, kõrge vererõhk, mis esineb aeg-ajalt, ülemine on olnud 163, nii mõnelgi korral on käinud kiirabi, kuna tekivad ka tugevad peavalud. Seljavalud- selgroo kõverdumine. Jalad on paksult veenilaiendeid täis :(
Kunagi käisin Ida-Tallinna Keskhaiglas kirurgi vastuvõtul, kust saadeti mind minema pisarad silmis. Kuna olen noor ja peaksin ise oma ülekaaluga võitlema. Ma tean, et ma ei tule sellega toime, muidu ma ei oleks selline juba 10-12 aastat. Sooviks nüüd nõu, kas ma võiksin veel uuesti proovida minna kirurgi vastuvõtule? Kas minule oleks võimalik teha mao vähendamise operatsioon? Et saaks oma ülejäänud elu täiel rinnal nautida.
Ette tänades!!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Sõltuvalt teie seisundist ja kaebustest on võimalik, et teaostatakse kaalaualandamist soodustav lõikus, kuid üldjuhul kasutatakse bariaatrilist kirurgiat alates kehamassi-indeksist 40. Teie oma on 35. Bariaatrilise kirurgia kohta saate lugeda leheküljelt kergemaks.ee
Samas pole ükski kaalulangetamist soodustav kirurgiline vahelesekkumine imevahend ning isegi kui operatsioon tehakse, tuleb selgeks saada, mis on kaalutõusu põhjustavad tegurid ning nende ka tegeleda. Olgu selleks siis toitumise, liikumise, emotsionaalse ülesöömise või terviseprobleemide lahendamine.
Heade soovidega, dr.Ehala