Kaalu tõus ja Mirena spiraal 29.02.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Sooviks tead kas Mirena hormoonspiraal on minu kaalutõusu põhjuseks. Kas on mingisugune võimalus selle teada saamiseks? Ei tahaks seda eemaldada ka lasta , sest äkki ei olegi asi selles. Missuguse arsti poole selle väljaselgitamiseks pöörduda?
Ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Analoogilise küsimusega on varemgi pöördutud ning kuigi otseselt ei ole kõrvaltoimena mainitud võimalikku kaalutõusu on naised teinekord täheldanud paari kolme kilo lisandumist. Loomulikult võib olla siin mõni muu põhjus. Eelkõige tasuks nõu pidada oma günekoloogiga ja vaadata lisaks natuke kriitilisemalt üle oma toitumis-,liikumisharjumused. Isegi väikesed muutused igapäevatoimingutes võivad pikemas perspektiivis mõjutada kehakaalu.
Heade soovidega, dr.Ehala