Ülekaal 03.02.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 19-aastane neiu ja pea terve elu hädas kehakaaluga. Ka mu ema on tugevalt ülekaaluline. Šokihetkel näitas kaal juba pea 100 kilo (3-4 aastat tagasi). Siis lõpetasin punase liha söömise ja kuna koolis tuli hakata käima kaugemal, liikusin rohkem. Kaal langes pea 25 kilo. Koos armastusega kadus veel 3 kilo, ent nüüd olen talvega juurde võtnud pea 6 kilo ja kaalun 78 kilo. Ainevahetus on aeglustunud meeletult, kuigi üritan tervislikult ja regulaarselt toituda. Sooviksin kaotada 8-10 kilo. Tean, et pean toitumist muutma, aga milliseid toidulisandeid või muid tooteid apteegis pakutakse, mis võiks mind aidata? Kasutan ka beebipille viimased 10 kuud.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirjutades, et olete suutnud kokku pea 30 kilo kaotada muutes oma eluviisi, julgen oletada, et teie kaalutõusu taga on suures osas siiski teie oma harjumused ja siin toidulisandid ei aita. Aitab see kui analüüsite end ja teete selgeks, mis on teie tugevad ning nõrgad küljed (toitumis-, liikumisharjumuste osas). Olete regulaarne sööja, olete näkitseja, kiirustate süües, sööte mitmekülgselt või mitte? Milline on teie päeva põhiline toidukord? Kas liigute regulaarselt iga päev vähemalt 5-6000 sammu või tegelete mõne treeninguga? Pidage päevikut ja analüüsige seda. Olles oma head-vead selgeks teinud saab ka edasi minna ning kui tõesti vaja võib apteegist mõnd toidulisandit juurde küsida, kuid paludes minu arvamust, siis minu usk viimastesse on väga väike. Kui siiski otsustate midagi proovida, mõelge mis osas enam abi vajate. Osad toidulisandid aitavad pisut täiskõhutunnet hoida, osad kiirendavad mõnel määral sooletegevust, osad pidurdavad näiteks rasvade imendumist. Kui teate, mida soovite saab apteeker otsida ka vastava toote.
Parimatega, dr.Ehala