Mao ülihappesus, õllejoomine 26.01.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 31aastane, umbes 10 aastat tagasi oli mul kaksteistsõrmiksoole haavand, mis on tänaseks paranenud. Siiski vahel annab magu kergelt tunda, kui suvel uuesti käisin mõõka neelamas, siis öeldi, et mul on mao ülihappesus...sooviksingi teada, et kas päevas 0,3 purk lahjemat (2,5%) õlut juua on kahjulik? Mitte,et ma sõltuvuses olen:), vaid pigem olen selle kohta erinevaid artikleid lugenud ja on kirjutatud et naisterahvale 1 lahja õlu päevas pidi olema vastupidi kasulik-juuksed,nahk jne....aga ma siiski küsiks teilt kui arstilt ikka enne nõu.
Ette tänades!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie probleemi korral ei saa vaadata ainult õlletarbimist eraldi. Ilmselt on ülehappesus seotud ikka muudegi toitumisharjumustega. Lisaks võib ülehappesust soodustada näiteks stress, jm. Mis puudutab alkoholitarbimist laiemalt, siis naiste puhul on lubatud üks alkoholiühik päevas ehk 0,33 l 4% õlu = ühe alkoholiühikuga. Samas ei sa kunagi öelda, et kõik lubatu just meile sobib ning meie tervisele hea on.
Heade soovidega, dr.Ehala