Kiire kaalutõus 14.11.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Nimelt minu probleem kiires kaalutõusus, esialgu langesin sügavasse stressi ja masendusse ja ainult sõin ja võtsin nii 20 kilo juurde pooleteise aastaga ning alles sel suvel kaalusin 82 kg. Ma liikusin palju, ei söönud eriti ning kaal aina tõusis. Nüüdseks kaalun ma 94 kg ja see on minu kohta liiga palju, olen üritanud igasuguseid dieete ja kõike muud ja kuna ma kannatan alaväärsuse all, siis ei julge ma ka treeningsaali minna. Mainin ära, et ainuüksi 1 nädalaga võtsin juurede 6 kg.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel pole võimalik otsustada täpselt kaalutõusu põhjuste üle, kuid julgen oletada, et valed söömisharjumused mängivad siin olulist rolli või vähemalt sai nendest kaalutõus alguse. Alustage toitumispäeviku pidamisest ning tehke endale selgeks tasakaalustatud menüü põhialused. Kui tunnete et treeningsaal pole hetkel teie jaoks, siis teatud arvu sammude täiskõndimist päevas ei takista miski (muretsege sammumõõtja). Nõu muutusteks leiate näiteks toitumine.ee, nutridata.ee kui ka trimm.ee lehekülgedelt. Püüdke rakendada muutusi, millest suudate kinni pidada kogu oma järgneva elu (sööte hommikusööki, sööte regulaarselt, ei kiirusta süües, toitute mitmekesiselt, jne).
Heade soovidega, dr.Ehala