Alakaalulisus 16.10.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere Dr. Ehala!
Mul on probleeme kehakaalu juurdevõtmisega. Olen 163cm pikk ja kaalun 45kg. See kehakaal on püsiv, ta ei lange ega tõuse. Kevadest sügiseni sõidan rattaga. Söögiisu on mul alati hea olnud.
Mida ma peaksin tegema selleks, et kaalus juurde võtta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Taolisi kirju on saadetud varemgi, nii et vaadake üle ka eelnevalt antud vastused. Esiteks peate tegema selgeks, kas toiduga saadud energia vastab ikka teie vajadustele(eale, kasvule, liikumisaktiivsusele, jmt) ning kas teie poolt valitud toiduained tagavad organismi kõik vajadused. Alustage toidu- ja liikumispäeviku pidamist ning analüüsige seda. Abiks kasutade toitumine.ee ja nutridata.ee lehekülgi. Toitumine olgu korrapärane, toidukordade vahe ei tohiks minna üle 3-4 tunni. Pidage toiduvalikul silmas toidupüramiidi põhimõtteid (toitumine.ee).
Heade soovidega, dr.Ehala