Ülekaal 24.09.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Küsimus selline, et kas on võimalik normaalsesse kehakaalu saada kui olen terve elu ülekaaluline olnud? Ma olen 164 cm pikk ja kaalun 98kg. Kaal on ka kõikunud, kuid ikka üle 80kilo olnud. Ja kas Tartus on kuskil sellist arsti, kes soovitaks mida ja kui palju ma peaksin sööma, et kaal hakkaks langema? Ning kas see on väga kallis vastuvõtt? Olen kuulnud, et tehakse vereanalüüs ja määratakse selle järgi, mida süüa võib, aga see maksab palju.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Konkreetsemaks vastuseks on vaja teada pisut enam teie kohta. Kas liigne kehakaal on seotud toitumis-, liikumisharjumuste, päriliku fooni, võimalike haiguste, jmt? Usun kindlalt, et praegust kaalu on võimalik vähendada. Kirjas mainitud uuringuid ei tehta meditsiiniasustustes. Ilmselt peate silmas vereteste, mida tehakse näiteks Via Naturales või ka ROLE programmi korral. Tartu meditsiiniasutustes kaalunõustajat teile soovitada ei tea. Kindlasti on Tartus võimalik ühineda aga figuurisõpradega. Kui soovite ise kaalulangetamisegs algust teha saate internetist kasutada eneseanalüüsiks näiteks nutridata.ee toitumisprogrammi või ka kaaluabi.ee keskkonda. Soovitan ka trimm.ee lehekülge. Vajadusel võite tulla minu vastuvõtule, sest aeg-ajalt on mul vastuvõtud ka Tartus, TÜK androloogiakeskuses. Info ja registrerumine telefonil 731 9100
Heade soovidega, dr.Ehala