Buliimia 09.09.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen endale lõpuks teadvustanud, et vaevlen toitumishäire käes ja suure tõenäösusega on tegu buliimiaga.
Kõik sai alguse väga järsku. Nimelt lahkusin aastaks kodust Ameerika Ühendriikidesse (olen siin veel siiani) ja ühel hetkel avastasin ennast oksendamas...mitte et ma oleks üleliia söönud...isegi kõige väiksema koguse oksendasin (oksendan välja). Sellest sai aru minu siinne perekond ja rääkis minuga...ostsid mulle raamatuid, mida lugeda ja pakkusid igati tuge. Mingiks ajaks see mind tõesti aitas, aga nüüd tuleb kõik jälle tagasi. Lisaks siin veel, et teen vähemat 5 korda nädalas trenni (käin jõusaalis) ning ka menstruatsioon on ära jäänud, kas see on seotud toitumisega ja oksendamisega? juba 5 kuud (lõpetasin ka eelmine aasta beebipillide võtmise).
Kuna tulen tagasi Eestisse, siis tahan pöörduda spetsialisti poole, kes ehk saaks mind aidata? Oleksin väga tänulik, kui oskasite mulle kedagi soovitada Tallinnas.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Toitumishäiretega tegelev üksus on Tartus TÜK Psühhiaatriakliiniku juures, kuid Tallinnas sellist osakonda pole. Tallinnas võib pöörduda keskusesse Sensus. Kontaktid http://www.sensus.ee/nk.php
Samuti on sellel aastal hakanud Tallinnas taastegutsema OA (Overeaters Anonymous ehk Anonüümsed Ülesööjad) grupp, kuhu võib soovi korral pöörduda. Kontakt http://oaestonia.wordpress.com/
Toitumise küsimustes võite tulla Tallinnas ka minu vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala