Kaalus juurde võtmine 29.06.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, minul on selline mure, et ma sooviks kaalus juurde võtta. Ma sooviks kaalu saada puusadele, tagumikule, jalad käed, mitte kõhule ;) Olin paar aastat tagasi veel heas kaalus(56 kg) ja siis mu kaal langes ja langes ... umbes pool aastat tagasi hakkasin tarvitama beebipille, võib olla tõmbasid need mul ka kaalu alla, aga küsimus oleks siis selline, et kas te saaksite mulle soovitada mingit head toitumisviisi, mis tooks kaalu kiiresti tagasi ja suurust tagumikule ja mujale ;)?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mingit imeviisi mul teile pakkuda pole. Minu soovitused on täiesti tavapärased. Kaalu taastumise tagab nii toitainete kui energia poolest teie vajadustele vastav menüü. Eelkõige tuleb selgitada, mis on teie kaalulanguse põhjus. Kaal saab langeda vaid siis kui energiahulk, mille toiduga saame ei vasta meie vajadustele või juhul kui esinevad teatud terviseprobleemid. Seega võiks pidada nõu ka arstiga. Samuti hakake pidama toidu- ja liikumispäevikut ning hinnake seda. Milline on tarbitud, milline on kulutatud energiakogus. Milliseid toiduaineid tarbite. On menüü piisavalt mitmekülgne ning toitumine korrapärane (toidukordade vahed ei tohiks olla üle kolme tunni). Siin aitab teid näiteks toitumine.ee lehekülg. Päevas võiks olla kolm põhitoidukorda ja üks-kaks vahepala.
Heade soovidega, dr.Ehala