Ülekaalulisus 21.06.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 155cm pikk ja kaalun 93kg .Tegelen palju lapsega, ei istu paigal, kõnnin päevas ikka kilomeetri vankrit lükates, vahel ka rohkem. Ei söö palju, aga võib-olla siis sööngi valesti, et liiga vähe ja valesid asju.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Saan aru, et teie ülekaalulisus on saanud alguse juba lapseeast. Võimalik, et siin mängib rolli mingil määral pärilikkus, kuid üpris sageli on tegu juba lapsepõlvekodust pärinevate valede toitumisharjumustega. Teid ja teie peret teadmata on siiski raske midagi kindlat väita. Esimese asjana soovitan teil hakata pidama toitumispäevikut. Kergeim tee iseenda hindamiseks on kasutada näiteks toitumine.ee , nutridata.ee ja trimm.ee programme. Nende abil saate nii vajalikku infot kui abi oma toitumise hindamiseks, menüü koostamiseks ning päevase energiavajaduse arvutamiseks. Kui sellest siiski ei piisa tasub pöörduda nõustamisele.
Heade soovidega, dr.Ehala