Lapse kehakaal 09.06.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on väike mure oma 11aastaste tütarde kasvu ja kaaluga. Me abikaasaga pole eriti pikad inimesed 164 ja 174 cm. Oleme normkaalus. Tütred on aga võrreldes oma eakaaslastega nö pontsakad - üks kaalub 44,4kg ja on 143,5cm ja teien kaalub 46kg ja on 144cm pikk. Nende sõbrannad on palju sihvakamad ja peenemad ja nad ise ka võrdlevad end oma eakaaslastega. Kus selles eas on põhjust muretsemiseks? On nad kaalu ja pikkuse suhet vaadates ülekaalus. Nad ise on liikuvad - kolm korda nädalas käivad sulgpallitrennis ja korra nädalas tantsimas. Tõsi küll, isu on neil hea ja magusat armastavad nad ka. Ma ise arvan, et nad veel kasvavad pikkusesse ja ehk siis kaob ka ära kõhukene eest.
Ootan Teie vastust.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitaksin teil natuke enam pöörata tähelepanu laste toidulauale. Veidi vähem võiks kaalu nende kasvu ja ea kohta olla küll. Väidate, et nad teevad kolm korda nädalas trenni. Aga ülejäänud neli päeva? Kui palju nad nendel päevadel liiguvad? Nende vanuses on hea asi see, et nad kasvavad. Iga lisandunud sentimeeter kui sellega ei kaasne kaalutõus on ju võit. See ei tähenda muidugi, et kaalu ei peaks enam üldse lisanduma.
Heade soovidega, dr.Ehala