Ülekaalulisus. 30.05.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Mul on mure. Sünnitasin lapse a.2010. Peale sünnitust võtsin kuskil 40kg juurde. Hetkel olen 110kg ja pikkus on 170. Perearst ütles ka, et peab ootama ja läheb aega enne kui kaal hakkab langema, et pean toituma korralikult ja liikuma palju. Viimase visiidi ajal ütles et kolesterooli tase on natuke liiga kõrgel, aga ikkagi ei soovitanud midagi. Ma juba ütlesin peaegu kõigest ära, ei söö saia ega leiba,ei söö kartuleid, ei midagi magusat ega soolast(ntk krõpsu), aga nälgida ju ka ei saa. Söön vähe, aga neli korda päevas. Kodus võimlen 2 korda päevas. Ostsin endale isegi sammulugeja ja päevas õues kõnnin vähemalt 5000-7000 sammu. Aga siiamaani olen isegi juurde võtnud, mitte alla. Raha ka ei ole, et maksta professionaalse abi eest. Äkki oskate aidata ja soovitada mingit arsti Pärnus, kes võiks mind kontrollida ja aidata, sest tundub, nagu minu perearst ei ole selleks võimeline, sest tegutseda tuleb kiiresti, enne kui asi hullemaks läheb. Tean, et Tallinas või Tartus paremad võimalused abi leida, aga lapse pärast pole võimalik tulla. Oleksin tänulik iga abi ja soovituse korral! Aitäh!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Pärnus teile konkreetset nõustajat soovitada ei oska, kuid kui sünnitusjärgselt võtsite juurde tõepoolest 40 kilo, siis võiks toitumis-, liikumisharjumuste parandamise kõrval kobtrollida põhjalikumalt ka tervist. Saan aru, et perearst on midagi juba teinud, kuid võib-olla oleks vaja nõu pidada lisaks endokrinoloogiga. Teid ja teie analüüse nägemata on siiski konkreetseid suuniseid raske teha. Pidage selles osas veel kord nõu oma perearstiga.
Mis puudutab toitumise poolt, siis soovitan nii enda jälgimiseks ja teadmiste suurendamiseks kasutada näiteks toitumine.ee või kaaluabi.ee lehekülgi. Oluline on see, et mõlemad lubavad välja arvutada teile vajamineva päevase energiahulga ning aitavad korrigeerida menüüd interaktiivse päeviku abil. Samuti on võimalik leida endale kaalulangetamiseks kaaslane. Hea on kui taolises protsessis keegi meid kõrvalt jälgib ja toetab. Kuigi ma ei tea, kas järgnev on teie probleem, aga üks kaalulangetamise võtmeid on õhtusöögiks tarbitava energia hulk, mis kaalulangetamise ajal võiks olla mitte üle 20-25% meie päevasest kaloraažist. Tean, et see on paljude nõrk koht. Püsivate tulemuste saamiseks on eneseanalüüs ja algul ka distsipliin (näiteks toidupäeviku pidamise näol) väga olulised.
Heade soovidega, dr.Ehala