Linaseemned 09.05.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Kasutan igapäevaselt linaseemneid hommikuse pudru sees. Lisan ca 1-2tl linaseemneid mikroahjus tehtava pudru juurde. Sooviksin küsida, et kas sellest kuumutamisest piisab sinihappe nö. eemaldamiseks? Kas see kogus on üldse nii suur, et võiks kahjulik olla?
Lisan veel, et nö. röstin seemneid ka alati enne kasutama hakkamist ca 5min 200*C ahjus ja seejärel jätan sinna veel sooja kätte.
Kas seemneid peaks hoidma külmkapis või võib ka olla tavalises pimedas kohas?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Antud küsimus ei lähe küll päris minu valdkonda, kuid kuumutamisel linamariin hakkab lagunema juba 50 kraadi juures ning ma ei usu, et kirjas toodud kogus teie tervist kuidagi ohustaks.
Heade soovidega, dr.Ehala