Kaal ei lange 07.04.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mure oleks minu kehakaaluga, millega ei oska varsti enam midagi peale hakata.
Nimelt olen 159cm ja kaal on tõusnud 72kg peale. Aasta alguses oli 69, nüüd tegi hüppe ja näib võimatu kaalu alla saada.
Sooviksin teada, et kas on midagi veel, mida võiks kontrollida? Tervislikku seisundit, mis võiks püsivat ülekaalu põhjustada? Mul on praeguseks diagnoositud PCOS ning olen aasta võtnud metformiini, see pole aga kaalulangust soosinud ja mõtlen selle ravimi võtmist lõpetada.
Lisainformatsiooniks nii palju, et söön enamasti tervislikult, vahel harva tähtpäevade puhul juhtub rohkem ja midagi kaloririkkamat, aga sellise kaalutõusuga suudaks ma leppida, kui hiljem likvideerida saaks. Aga isegi kui toitun korralikult, siis ei kao kaalu. Seedimine toimub mul ka väga aeglaselt, vetsus käin üle mitme päeva, vahel isegi vaid kord nädalas... Sellest põhjustatuna on ka väga raske olla pidevalt. Üritan aga ka vabas õhus liikuda nii palju kui võimalik, aga töö tõttu pole see väga suur (istuv töö).
Kas on mingisuguseid soovitusi, mida võiks kontrollida või siis millise eriala arsti poole pöörduda?
Tänan,
G.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
PCOS foonil on teinkord kaalulangetamine raskendatud, kuid mitte võimatu. Kindlasti ärge jätke omavoliliselt ära ravimeid, sest Metformini ei kirjutatud teile kaalu alandamiseks vaid süsivesikute ainevahetuse korrastamiseks. Kirjutate, et sööte enamasti tervislikult, kuid tegelikku seisu antud fraas ei näita. Toitumisest ülevaadete saamiseks tuleb ikkagi toidupäevikut pidada. Võib oletada, et midagi teie menüüs tahab parandamist kui seedimine on niivõrd aeglane. On see vedelikupuudus, kiudainete vähesus või midagi muud? Siingi aitab teid oma toitumise ülesse märkimine. Mainite istuvat tööd ja küllalt vähest liikumist. Ilmselt on seegi üks põhjustest, miks kaal püsib. Soovi korral pidage nõu oma perearstiga, et otsustada, kas vajate mingeid lisauuringuid või konsultatsioone.
Heade soovidega, dr.Ehala