Anoreksia 18.03.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on hea tuttav, kes vaevleb juba aastaid anoreksia all. Teda on kunagi sunniviisiliselt kliinikusse viidud, kus ta viibis 3 kuud. Peale seda kaal natuke tõusis ja ta nägi kenam välja, kuid ei läinud palju aega, kui kaal hakkas tal jälle langema. Ta on eraklik ja ei lase kedagi eriti endale ligi, väldib tuttavate ja perekonnaga kokkusaamist. Kõik näevad, et probleem on suur, kuid keegi ei oska midagi ette võtta.
Küsimus ongi, et kuidas saaks perekond teda aidata? Rääkimine ei aita midagi. Ta ise ka tunnistab, et tal on probleem, käib vist isegi vahel toitumisspetsialisti juures, aga asi ei parane.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Taolised lood ongi väga keerulised ja lähedastel on raske siin teinekord midagi teha kui haige vähemalt osaliselt initsiatiivi enda kätte ei võta. Anoreksia ravi on kompleksne ja pikaajaline nõudes nii psühholoogilist toitumisalast kui ka üldtervislikku pidevat järelevalvet ja nõustamist. Kui lähedastes on nii palju jõudu ja kannatlikkust, et pakkuda armastavat tuge ja mitte hurjutada võib jõuda selleni, et haige nõustub raviga, aga alati ei õnnestu. Nõu tasuks küsida veel ehk noort naist kunagi ravinud arstilt.
Seega saan soovida vaid kannatlikku meelt ja suurt südant,
dr.Ehala