Toitumishäire 27.02.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 26aastane neiu. Kaal on normaalne, aga viimasel ajal ei suuda ma muud süüa kui mingi kuus munavalget päevas. Suhkru asemel kasutan asendajat, kuna lihtsalt muu ajab iiveldama ja hakkab vastu. Lapseootel ma pole. Tahtsin küsida, et kui päevakaloraaz jääb sinna 200-300 juurde, suhkrut ei tarvita, et kas siis on suurem oht, et veresuhkur langeb, et mida ma peaksin juurde tarvitama?
Päikest!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Taolise kirja peale soovitan teil võtta ühendust oma raviarstiga, kelle juures toitumishäirega käite. Küsimus ei ole ju selles, et mida kirjas toodule juurde tarvitada, vaid selles, et sööksite mitmekülgselt ehk siis tarbiksite erinevaid toiduaineid (teravilja-, piima-, lihatooteid, juur-ja puuvilja). Kindlasti anti teile haiglast tulles juhised toitumiseks ning kui te neist kinni pidada ei suuda (kirja põhjal näljutate end) tuleb küsida uuesti abi, et positiivset tulemust kaalu taastumise näol hoida, hoides seeläbi oma tervist.
Heade soovidega, dr.Ehala