Magusasöömine ja kõhukinnisus 15.02.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Ma olen olnud suur magusasõltlane kogu elu, nüüd väga suured probleemid - kõhukinnisus, millest kuidagi jagu ei saa. Vahel sekka kõhulahtisus, aga normaalselt pole sool enam kaua tühjenenud. Tundub, et pärasool ei tööta enam üldse. Mida tähendab laisk pärasool ja kas see on kuidagi magusasöömisega seotud? Loen, et soovitatakse magusast täiesti loobuda. Kaalu on ka 25 kilo üle normi.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
"Laisk sool" tähendab lihtsustatult seda, et soolestiku töö on aeglustunud, mistõttu jääkaineid ei väljutata. Liigne maiustmine võib siin üheks põhjuks olla ja magusaga piiripidamine oleks mõistlik. Lisaks tasub kõhukinnisuse korral jälgida, et tarbitud vedeliku kõrval oleks toit iseenesest vedelikurikas. Samamoodi on tähtis ka kiudaineterikas toit, mis ergutab sooletegevust. Vanusega muutub sageli nõrgemaks meie lihaskond, sealjuures kõhulihased ning seeläbi tugi seedeeleundkonnale halveneb. Hea toonuse hoidmiseks pidage silmas sedagi, et liiguksite piisavalt.
Heade soovidega, dr.Ehala