Toitumisprobleemid?! 24.01.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Mu mure on selles, et mul on kõht ees, ja see pole ilus! Vanasti oli mul ilusti piht ja kõik, laiad puusad näha, nüüd nagu polekski enam midagi. Ütlen ära, et olen 160 cm pikk ja kaalun 53 kg. Mu mure ongi selles, et nüüd kolm päeva olen ma tervislikult toitunud, magusat vägavägaväga vähe, õhtuti võimlen, teen kõhulihaseid, ja järsku oligi mu kaal tõusnud kolme päevaga 3 kg. Enne kaalusin 50. Ma tõesti ei mõista, kuidas on see võimalik? Peale selle valutab mu magu, kuigi ma ei näljuta, vaid just söön ikka normaalses koguses, teed joon ka päevas kolm tassitäit. Ma tõesti ei mõista, mis minuga toimub? Miks mina ei suuda normaalset kehakuju saavutada? Peale selle peaks järgmine nädal hakkama mul päevad, aga niipalju ei võeta ju juurde. Pole kunagi nii palju kaalunud. Mida ma teen?Ma ei julge seda kellelegi rääkida, sest mul on väga häbi... Mul on üldse kogu aeg selliseid arvamisi, et olen paks, ma tõesti ei tea, mida teha.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kolme päeva jooksul tehtud muutuste järgi ei saa midagi öelda kehakompositsiooni kui ka kaalu osas. Olete normkaalus kasvueas noor naine, kelle keha alles kujunemas. Seetõttu on mõistlik leida endale sobiv menüü ja piisavalt liikuda, et hoida keha kui vaimu vormis stabiilselt pikema aja vältel. Toitumise-liikumise osas saate abi toitumine.ee ja trim.ee lehekülgedelt. Kui kõhuvalu jääb püsima tuleb pöörduda siiski arsti vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala