Probleem ülekaaluga 17.01.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kaalun 75 kg ja olen 164cm pikk. Kahe lapse ema. Probleem kaalu langetamises. Hommikul puudub õige söögiisu. Selle eest tekkib see peale lõunat ja siis võib süüa meeletuseni. Esineb tihti kõhukinnisust. Mida toitumises valesti teen? Olen püüdnud peale kella kuut õhtul mitte süüa. Paraku pole sellest kasu olnud. Ka trennis olen käinud. Lõpuks kannatus katkeb ja löö kõigele käega.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie puhul alustaksin klassikalisest soovitusest ehk sellest, et toitumine peab olema korrapärane. Teisisõnu, llõona ja õhtusõõgi kõrval on hommikune söögikord väga oluline. Viimase ärajäämisele kaasnebki sageli päeva teise poole ülemäärane isu. Hommikusööki tuleb õppida sööma ning teinekord võib harjutamine võtta aega. Siin ei tohi kannatust kaotada. Laiemaks eesmärgiks võiks olla see, et õhtusöögi ajaks (~18.00-19.00) on eelnevalt tarbitud ligikaudu 70-75% päevasest teile vajaminevast kaloraažist. Sageli on õhtusöögist saadav energia liiga suur, mis võib olla kaalutõusu üheks soodustajaks. Siinkohal oleks hea pidada mõnda aega toitumispäevikut, et saada parem ülevaade oma toitumisest, mille alusel viia sisse muutusi. Kõhukinnisusest vabanemise esmaseks võtmeks on piisava hulga vedeliku, aga ka vedelikurikaste kui ka kiudainerikaste toiduainete tarbimine. Jälgige sedagi, et liiguksite igapäevaselt piisavalt. Minimaalselt 5-6000 sammu päevas, aga soovitavalt rohkem. Kui on võimalusi võiks siiski külastada ka treeninguid.
Heade soovidega, dr.Ehala