Kaalutõus 23.02.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul on selline mure, et mu kaal tõuseb pidevalt. Ma olen juba umbes 10 kg. ülekaalus. Mu ideaalkaal peaks olema 52.7 kg, kuna olen lühemat kasvu naisterahvas. Mu elutempo on kiire ning ma söön 2 korda päevas. Pole nagu enne rohkem söönudki. Magusat ma ka ei söö. Siis järsult hakkasin juurde võtma. Siis üritasin tervislikumalt toituma hakata. Alustasin juurviljade ja puuviljade söömisega ning rasvaseid toite hakkasin vähem tarbima. Aga kaal ikka tõuseb. Spordiga ma tegeleda ei jõua kooli ega töö kõrvalt. Kuigi jalgsi käimist on palju. Jookidest joon ka ainult vett. Vahepealt üritasin ka vaba aega leida, et aeroobikat teha. Ka see ei aita. Kaal aina tõuseb. 6 kuuga olen kokku juurde võtnud umbes 5 kg. Ka enne seda olin ma juba ülekaalus umbes 5 kg, kuigi siis see mind veel ei häirinud. Nüüd aga ma tunnen, et on raske olla. Mida ma tegema peaksin, äkki see on mingi haigus, või pean mingeid dieete pidama???
Jään vastust ootama.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna kirjast ei selgu teie vanust, pikkust ega teie kaalu, siis on raske otsustada, mis on objektiivne hetkeseis. Selleks et hoida oma ainevahetust paremini töös võiksite süüa päevas enam kui kaks korda. Vähene toidukordade arv võib olla üks kaalutõusu põhjustest. Selleks et välistada võimalikud tervisehädad tasuks nõu pidada oma perearstiga. Tasakaalustatud toitumise kohta leiate informatsiooni toitumine.ee leheküljelt.
Heade soovidega, dr.Ehala