Halb enesetunne pärast söömist 09.01.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist! Olen 17-aastane tütarlaps ja ma ei oska arvata, kas mu probleem võib tulla kasvavast organismist või ei klapi lihtsalt midagi muud. Nimelt olen ma üpriski vähese söömisega inimene ning üpriski kiitsaka kehaehitusega. Tihtipeale pärast söömist tunnen ma ennast aga halvasti. Tekib iiveldus ning söögiisu väheneb taas. Tuleb ette päevi, kus ma tõesti toitun ainult korra päevas, sest isu on vähenenud ning ainuüksi mõte või lõhn suudab iivelduse peale ajada. Samuti on hommikuti väga raske süüa. Halvimal juhul, kui olen midagi vaikselt söönud, eriti õhtuti, ei suuda ma öösel magama jääda, kuna enesetunne on väga halb ning keha kipub vaheldumisi higistama ja värisema. Tekiksid nagu mingisugused hood. Eriti olen seda täheldanud, kui tarbin midagi magusat õhtuti. Sellegipoolest üritan ma iga päev ikkagi normaalses koguses süüa, aga mind paneb muretsema see pidev iiveldus toidust.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui suudate süüa kord-paar päevas ei ole kuidagi tõenäoline, et saaksite toidust kätte kõik vajaminevad toitained kui energiakoguse. Kirja põhjal võin vaid soovitada, et peaksite esmalt nõu oma perearstiga selgitamaks välja, kas tegu on mõne terviseprobleemiga. Mõelda võiks sellelegi, et toitumisega seotud kaebustel on teinekord ka psühholoogiline taust. Usun et kasvava organismi eripäradega siin tegu pole.
Heade soovidega, dr.Ehala