Kaalu alandamine ja BAV 10.12.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen kuulnud, et kaalu alandamiseks peab BAV kaloraaþi alandama? Näiteks kui mul on BAV 1300, ehk kui mu keha kulutaks päevas ka vaid lamades nii palju kaloreid, peaks ma selleks, et kaalu langetada, sööma vaid 1100kcal kohta. On see jutt tõde?
Ja kui pole, siis kuidas seda nn. dieedikaloraaþi välja arvutada?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Dieedikaloraaži on kõige mõistlikum määrata vastavalt inimese hetkeseisule (kaalunäidule). Kui kaal on normilähedane, siis võivad liiga ranged dieedid kogu ainevahetuse hoopis peapeale pöörata. Dieedikaloraaži leidmiseks võiks teada kaloraaži, mis vastab teie organismi vajadustele tervislikus kaaluvahemikus ning seda siis vastavalt vähendada, mitte võtta aluseks PAV-d. Mainin siinkohal veel kord, et kui jälgite kaalu omal käel ei tasu liiga rangeid meetmeid rakendada. Kui kaalu pole palju kaotada on kõige lihtsam kui toote oma päeva enam liikumist ning väldite sellel perioodil maiustamist ning jälgite et ei liialdaks rasvaste ja rafineeritud jahust toiduainetega.
Heade soovidega, dr.Ehala