Alakaal 09.11.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Mina olen 22 aastane neiu, pikkus 159cm, kehakaal 41-42 kg, ning minu KMI on 16 ringis juba mitu aastat. Pool aastat tagasi selgus, et kehakaal muutus 39ni , mis eeldatavasti oli seotud koormusega. Praegu kaalun ikka 41 kg, aga tahaksin kaalus juurde võtta, kuid ei tule välja. Proovisin õllepärme toidulisandina manustada , kuid tekkis ebamugavustunne kõhus ja ei aidanud. Olen ka endokrinoloogi vastuvõtul kilpnääret kontrollimas käinud - patoloogiat pole leitud. Võib olla on madal kehakaal seotud mingi gastroentoroloogilise põhjusega, kuigi erilist kaebust mul ei ole. Püüan süüa regulaarselt, 3 korda päevas (hommikusöögiks on tavaliselt mingi saiake/kohuke ja võileb koos teega- rohkem lihtsalt ei saa süüa varahommikul). Proovisin süüa ka peale 22.00 - eriti ei aita. Tahaksin midagi kaloririkast enda jaoks avastada, kuid näiteks hapukoor suhkruga ei sobi laktoosi talumatuse tõttu. Mida teie võiksite soovitada? Ja plaanis on ka jõusaali minna , et lihasmassi suurendada. Kuidas teha nii, et selline koormus minu kehakaalu vastupidi ei langetaks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Minu soovitused teile hõlmaks kolme punkti.
Esiteks soovitaksin teha ära ülduuringud perearstil, kes vajadusel saab teid suunata mõne eriarsti konsultatsioonile.
Teiseks oleks vajalik teha täpne toitumise-liikumisaktiivsuse analüüs, milleks võite kasutada terviseinfo.ee toitumisprogrammi. Täpsete suuniste saamiseks peaksite tulema aga siiski vastuvõtule (reg: toitumine.ee või 533 18 008). Võtan vastu Tallinnas ja korra kuus Tartus.
Kolmandaks võiks vajadusel nõu pidada mõne psühhiaatri või psühhoterapeudiga välistamaks psühholoogilisi probleeme, mis võivad samuti olla seotud kaalukaoga.
Hade soovidega, dr.Ehala