Kiire kaalutõus 10.10.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen viimase 2nädala jooksul juurde võtnud 7kilo, kuigi söömis- ja liikumisharjumused on mul koguaeg samad olnud. Toitun üsna tervislikult ja teen ka normaalselt trenni. Kaalutõus kestab siiani. Ka kõht on viimasel ajal üsna tihti kinni. Varem pole midagi sellist olnud ja hakkasin muretsema, et äkki on see tingitud mingisugusest haigusest.(olen naine). Viimased 5päeva on olnud ka allergiline lööve ja arst diagnoosis mul nõgestõve ja sain selle vastu ka süsti ja allergiarohte.
Kas nendel kahel asjal vöib mingi seos olla? Kui ei siis millest võib tingitud olla kaalutõus? Ettetänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Muutused seedetegevuses võivad olla üheks kaalutõusu põhjuseks, kuid seitset kilo paari nädala jooksul ainuüksi selle arvele panna ei tahaks (ega ka diagnoositud lööbe arvele). Kirja teel on raske oletada, mis on kaalutõusu põhjus kui toitumis- ja liikumisharjumused on eelneva ajaga sarnased. Kui muutused jätkuvad soovitan teil nõu pidada perearstiga või tulla konsultatsioonile.
Heade soovidega, dr.Ehala