Kaal ei lange 28.09.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
minu mureks on ülekaal (160 cm ja 75 kg). Olen 31. a. ja 2 lapse ema ning lisakilod tulid koos rasedustega. Olen 4 aasta jooksul alla võtnud üle 30 kilo- osa nendest kilodest dr. Levini toitumise kohaselt ning osa eratreeneri palkamisega. Dr. Levini toitumine peale teise lapse sündi enam ei mõjunud ning ta soovitas, et tuleb oodata kuni organism taastub. Eratreeneri palkamisega paar aastat tagasi sain lahti 15 kilost. Viimased 2 aastat on aga kummaline, kuna ükskõik mida ma ka ei teeks mu kaal ei lange enam, kõigub paari kilo ringes.
Otsisin omale 3 kuud tagasi uue eratreeneri, kes tegi mulle treeningkava ning ka toitumiskava. Käin 2 korda nädalas jõusaalis ning lisaks 3 aeroobset treeningut kodus (tund aega ning kaotan selle ajaga üle 300kcal) ja toitun toitumiskava järgi (söön 4 korda päevas kindlatel kellaaegadel ning kokku 1600 kcal), kuid kaal ei lange, kõigub ainult. Pean treeneriga kirjavahetust, kes ütleb, et tuleb aega varuda ja kui teha jõusaalitrenni, siis tähtsam on füüsiline olek (a'la rasvaprotsent kehas), mitte aga kaalunumbrid. Ei ole ma täheldanud ka, et mu ümbermõõdud vähenenud oleks, ei saa riietest küll vähemalt aru.
Kuna ma söögiga tarbin 1600 kcal ning trenniga kaotan vähemalt 300 kcal, siis jääb mu päevaseks kaloraažiks 1300 kcal. Olen istuva tööviisiga (kella 8-17). Treener ütleb, et kaloraaži ta suurendada ei saa, sellisel juhul tuleks suurendada ka liikumist, kuid mul ei ole ajaliselt võimalik rohkem trenni teha kahe väikse lapse ja töö kõrvalt. Kannatan praktiliselt iga päev tühja kõhu käes, olen sellega juba harjunud, kuid ikkagi tekib küsimus, et midagi peab olema valesti, kuna teen 5 korda nädalas trenni ja söön toitumiskava kohaselt, kuid kaal ei lange. Olen mõelnud, et järsku võib selle taga olla mõni tervisefaktor. Tervis mul enda teada korras. Milline on Teie arvamus antud asjast?
Ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Lugedes teie lugu on võimalik, et olete pikki aastaid ennast liialt piitsutanud. Teadmata täpselt teie menüüd võin vaid oletada, et üheks kaalupüsimise põhjuseks on ka mingite toitainete puudus menüüs või siis toidukordade vale jaotus. Samuti soovitaksin pidada nõu oma perearstiga tervisekontrolli osas.
Heade soovidega, dr.Ehala