kehakaal 24.09.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 175 cm Soovin taastada oma normaalkaalu 70-75 kg kaal langes viimase 6-e kuu jooksul u 8 kg ja kaalun hetkel 56,700 kg. Olen korra olnud normaalkaalus 75kg Püsikaal63-65 kg. Soovitage palun - mida ette võtta. Teid ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalulangusel on kindlasti teatud põhjus, mis tuleks eelkõige välja selgitada, et siis vastavalt sellle ka tegutseda. Üldised reeglid on järgmised. Süüa tuleb korrapäraselt, söögikordi vahele jätmata. Olla võiks kolm põhisöögikorda, mille lisanduks kaks(kolm) vahepala. Pöörake tähelepanu sellele, et teie toidulaud oleks võimalikult mitmekülgne, sisaldades piisavas koguses nii taimset kui loomset päritolu toiduaineid. Pidage toitumispäevikut ja jälgige kui palju kulutate ning kui palju toiduga energiat saate. Kui soovite kaalu tõsta ei tohiks teie päevane kaloraaž jääda hetkel alla 2200-2300 kcal/p. Arvutuste tegemiseks võite kasutada terviseinfo.ee toitumisprogrammi.
Heade soovidega, dr.Ehala