bakterid keefirides 18.08.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere ! Sooviksin teada Teie arvamust Gefiluse, Actimeli ja teiste sarnaste biotoodete kohta. Ajakirjanduses leviv pealetükkiv reklaam ei mõju eriti usaldusväärselt. Millist kasu tervisele need toovad? Kas neid on kasulik pidevalt tarbida, kui jah, siis miks need bakterid organismis iseenesest hävinevad? Kas on nende toodete kasutamises ka vanusepiiranguid?
Vastuse eest Teid ette tänades,
Raivo
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Antud tooted on mõeldud meie mikrofloora tasakaalustamiseks. Kaasaegsed toitumistavad (ühekülgne, kiudainetevaene toit, jm) on sageli sellised, mis ei soodusta või suisa takistavad organismi funktsioneerimist toetavate bakterite kasvu ja elutegevust. Samuti mõjutavad mitmete ravimite kasutamine(N: antibiootikumid) kui ka erinevad haiguslikud seisundid soolestiku tööd (sealhulgas bakterite kasvu ja elutegevust). Seetõttu soovitataksegi kasutada kirjas nimetatud biotooteid. Vanuselisi piiranguid nende toodete tarbimisele pole ja sobivuse korral võib neid ka pidevalt tarbida. Liialdustesse siiski minna ei tasuks.
Heade soovidega, dr.Ehala