samuti kaal ning kalorid 07.08.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist. Mina olen 19 aastane 160cm pikk ning kaalun 53-54kg. Mu eluviis pole samuti väga liikuv kuid tahaks siiski 3 kilo alla saada. Mitu kcal peaksin mina päevas tarbima, et selline asi võimalik oleks?
Tänud ette.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui tõepoolest soovite paarist kilost vabaneda, siis eelkõige hakake liikuma ja kui olete selleks valmis, leidke endale meelepärane sportlik tegevus. Kaalulangus, mis tuleb vaid ühiaegsest kalorite piiramisest kipub kiiresti taastuma. Liikuge, sööge korrapäraselt ja mitmekesiselt. Hoiduge liialdamast nii magusa, tugevalt rasvaste toiduainete kui ka alkoholiga(kui seda tarbite). Aktiivse eluviisi juures võiks teie päevane kaloraaž olla ~1800-1900kcal/p. Kui te ei liigu (sporditegemisest rääkimata) võib kaloraaži vähendada.
Heade soovidega, dr.Ehala