kaal 02.08.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Terv,
esiteks sooviks ma teada seda, mitu kcal peaks ma päeva jooksul tarbima kui ma ei liiguta ennast päeva jooksul suurt palju, olen 19-aastane, 167cm pikk ja mu kaal on 54-55. Teiseks sooviks ma teada, kas see on üldse normaalkaal või peaks ma paar kilo alla võtma? ning milline peaks mu päevane kalorihulk selleks olema, et ma üldse alla võtaks, sest ma olen kuulnud, et kui liiga vähe süüa siis jääb keha säästuresiimile ning kaalulangus on võimatu.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kindlasti ei soovita ma teil alla võtta. Selle asemel, et piirata toitumist, tasuks tõsiselt mõelda hoopis liikumiskoormuse tõstmisele. Seda viimast mitte kaalulangetamise vaid hea tervisliku seisundi tagamise eesmärgil. Päevane energiavajadus sõltub teie tegemistest (sh. füüsilisest koormusest), jäädes vahemikku ~1800-2000kcal/p.
Heade soovidega, dr.Ehala