kehakaal 05.07.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Kui ma olen 165cm pikk,15aastane,siis kui palju oleks mu normaalkaal? Ja kas see ongi nii,et kasvueas võin süüa kõike ilma et läheksin paksuks? Ma kardan tõesti, et hakkan juurde võtma sest mul käivad koguaeg need hilisõhtused õgimishood kus korraga söön ära umbes 1900kalorit ja ma kardan väga et se hakkab mu kehale mõjuma, aga samas ei oska nagu ette ka võtta midagi.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mistahes vanuses ei ole mõistlik süüa piiramatult. Kui tegu on hilisõhtuste õgismishoogudega tuleks kõigepealt vaadata, kas päevane toitumine on korrapärane ja piisavalt mitmekülgne. Õhtused söömishood võivad olla seotud ka meeleolu muutustega. Olenevalt mitmetest erinevatest teguritest võiks kaal jääda ~52-65 kilo piiridesse.
Heade soovidega, dr.Ehala