kas suhkur kahjustab maksa? 06.06.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kuidas kommenteerite väidet, et peaksime magusa tarbimist piirama põhjusel, et liigne suhkur kahjustab maksa?
On see tõesti nii? Olen varem kuulnud, et vastupidi, kõrgem veresuhkur just soodustab maksa talitlust. On see tõesti justnimelt maks meie organismis, mis negatiivselt reageerib liigsele suhkru manustamisele?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui räägitakse magusa tarbimise piiramisest, siis peetakse eelkõige silmas saharoosi ehk tavalise lauasuhkru osakaalu vähendamist oma menüüs (sh. magusad joogid, küpsetised, maiustused, jmt). Sahharoos kuulub süsivesikute alla. Süsivesikute koguhulk meie igapäevasest kaloraažist peaks olema 50-55%.
Heade soovidega, dr.Ehala