Kuidas kaalus alla võtta. 28.05.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Vanust on mul 42a.,spordiga ei tegele,kuid kõnnin päevas üpriski palju ning töö on ka liikuvat laadi.Pikkus 165 cm ja kaal 64,5 kg.Rasvast ei söö,samuti ei tarbi ma vorstitooteid.See-eest on mul tohutu magusaisu ning söön päevas vähemalt 4 korda ning peale kella 19.00 üritan mitte süüa.
Soov oleks alla võtta 4 kg,kuid see tundub võimatuna.Kas soovitate mingit preparaati,mis aitaks või tuleb mul lihtsalt ennast käsile võtta.
Terviseprobleeme mul eriti pole,väljaarvatud kõrge vererõhk.
Kõike ilusat soovides ning ette tänades vastuse eest.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Liigne magusaisu võib olla seotud nii ebakorrapärase- kui ka liialt ühekülgse toitumisega. Võimalik, et liigne magusaisu on teile märk mõne vajaliku elemendi puudusest toidus. Seega oleksid esmased soovitused:
- Jälgige, et söögikordade vahed ei veniks pikemaks kui 3-4. tundi.
- Oluline on, et hommikusöögiga saaksite piisavalt süsivesikuid (täisteratooted, puuviljad). Sageli unustatakse hommikusöök täielikult.
- Tehke endale selgeks toidupüramiidi põhimõtted (info selle kohta leiate internetist), et saaksite oma menüü tasakaalu viia. Vajadusel võite esialgu lisada mõne kompleksvitamiini preparaadi, et vajakajäämisi menüüs tasakaalustada.
- Liikuge, vähemalt 30-45. minutit iga päev.
Heade soovidega, dr.Ehala