Vee peetus 01.05.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Olen ilmselgelt ülekaaluline, 169 cm ja 100 kg. Seoses töökohaga on toitumine ebaregulaarne, olen hotelli administraator. Näljatunde peletamiseks joon vett, mulle tegelikult veejoomine meeldib. Probleem selles, et tundub nagu see vesi ei tahaks välja tulla- eriti jalad kipuvad paistetama, ka silmade alla tekivad hommikuks kotid. Kusagil oli soovitus juua vett 35-39 ml 1 kg kohta?! Selline kogus oleks minu puhul ikka väga suur. Mida teha, et vesi organismi ei koguneks ja sellest kaalu langetamise ja puhastusprotsessis ikka kasu oleks? Kas on ravimeid, mida tasuks võtta? Ja kas peaksin oma toitumise ja kaalu kontrolli alla saamiseks tulema vastuvõtule? Tahtmine on suur, ka vajadus juba. Kui suur on visiiditasu?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tarbitava vee hulk peaks olema seotud nii meie vanuse, liikumisaktiivsuse, tööiseloomu, tervisliku seisundi ja veel mitmete teiste faktoritega ning konkreetsed piirid saab panna arvestades vaid toodud näitajatega. Kui jalad-käed kipuvad tursuma olete ehk veejoomisega liiale läinud, kuid kuna tööst lähtuvalt seisate ilmselt palju püsti võib seegi tingida jalgade paistetuse. Vaadake üle ka oma soolatarbimine (nii toidule lisatuna kui toiduainete endi soolasisaldus) ning liikumisaktiivsus. Vähendage esimest ja suurendage teist. Halba ei teeks ka arstlik kontroll (vererõhk, jm). Esialgu võib küsida nõu veedeliku eritamist soodustavate preperaatide kohta apteegist või proovida kasutada taimeteesid, mis aitavad vedelikku väljutada (N: petersell).
TÜ Meestekliinikus on naistele esmane visiit 400 EEK-i ja korduv 200 EEK-i. Vastuvõtt toimub Tallinnas (reg: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala