Kaal ei lange 03.04.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Toitun tervislikult, söön palju juurvilju ja vahepaladena puuvilju. Toitun 5 x päevas: 3 põhitoidukorda ja 2 vahepala. Rasvaseid toite ei söö, eelistan kana ja kala. Hommikul söön korralikult, lõunal tavaliselt suppi, õhtul olen söönud tugevamalt, et vältida hilisõhtuseid isusid. Peale seitset ei söö.
Kasutan sammulugejat ja olen põhimõtteks võtnud, et iga päev pean saama 10 000 sammu, nii olengi teinud. Trennis käin 2x nädalas.
Lisan juurde, et kehasse kipub vesi kogunema ja pms on mul tugevate nähtudega ehk olen hormoonide meelevallas. Hormoonid hakkasid möllama 2 aastat tagasi, kui lõpetasin antibeebipillide tarbimise.
Vanus on 27, pikkus 173, kaal kõigub 72,5 ümber.
Hoolimata tervislikest eluviisidest ei ole ma suutnud kaalu alandada, enam ei saa aru, miks keha ühe kaalunumbri ümber pidevalt on, kas on asi hormoonides. Mis Teie arvates põhjus võiks olla ja mida ma peaksin edasi tegema, et saaks kaalu alandada?
Tänan igasuguse abi eest.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja põhjal tundub, et olete püüdnud teha kõik, et kaalunumbreid korras hoida. Samas ei saa kirja järgi otsustada kui palju kaloreid päeva jooksul saate, palju kulutate. Võimalik, et põhjus on ka toiduainete valikus, mitte ainult kaloraažis. Kui PMS kaebustele kaasnevad ka tsüklihäired või mõned muud günekoloogilised probleemid, tasub nõu pidada arstiga. Usun, et heaks variandiks oleks oma toitumine-liikumine nädala-paari jooksul kirja panna ning siis seda analüüsida (selleks võib tulla ka vastuvõtule kui ise hakkama ei saa).
Abi toidupäeviku analüüsimiseks saate terviseinfo.ee leheküljelt (toitumisprogramm) või ka kaloriraamatutest.
Heade soovidega, dr.Ehala